著者
R.W. AHAMED T.N. LANKATHILAKE N. AMARASINGHA
出版者
Eastern Asia Society for Transportation Studies
雑誌
Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies (ISSN:18811124)
巻号頁・発行日
vol.13, pp.1695-1707, 2019-12-31 (Released:2020-02-02)
参考文献数
11

Annual Average Daily Traffic (AADT) is one of the key parameters in the field of transportation. It is traditionally used for planning and designing purposes in road sector. This research was carried out for development of adjustment factors for AADT estimation two-way two-lane road of Colombo suburban. Malabe-Kaduwele roadway was selected to conduct the research. Data were collected using automatic traffic counter (Metro-Count device) at Malabe-Kaduwele road in front of SLIIT Malabe campus for the period of five and half months. From the data, hourly expansion factors (HEF) and daily expansion factors (DEF) were estimated. The data collection period was not sufficient to develop monthly expansion factors (MEF) but an attempt was made to develop factors for months fall in data collection period. The experience obtained in this study could be used for developing adjustment factors in future.
著者
杉村 佳寿 篠田 岳思 T. N. MATHIAS 阿野 貴史 重富 康文
出版者
公益社団法人 土木学会
雑誌
土木学会論文集 (ISSN:24366021)
巻号頁・発行日
vol.79, no.1, pp.22-00075, 2023 (Released:2023-01-23)
参考文献数
73

現在日本においてはカーボンニュートラルポートの実現が目指されているが,港湾における気候変動対策については実証的な先行研究が少なく,実践との間のギャップにより意思決定者を十分にサポートできていない.本稿では,荷役機械の電動化やハイブリッド化,リーファーエリアへのルーフシェードの設置を行い日本の港湾環境政策を先導する博多港を事例に,コンテナターミナルにおける気候変動対策の効果を実証的に検証した.また,経済性分析と日本の港湾ガバナンスの特徴を踏まえた対策のフィージビリティについて検討した.対策の効果については確認されたものの,経済性の面からターミナルオペレーター等が主導的に講じるのは難しく,港湾ガバナンスの面からも補助金等を含めた政府のイニシアチブが重要であることが明らかとなった.