著者
加藤 宏和 村田 佳洋
出版者
一般社団法人情報処理学会
雑誌
研究報告ソフトウェア工学(SE)
巻号頁・発行日
vol.2012, no.1, pp.1-6, 2012-10-25

近年,パーソナルナビゲーションシステムに関する研究が数多くなされており,観光スケジュール立案のためのナピゲーションシステムも研究されている観光スケジュールは天候の影響を受けるしかし、天候を完壁に予測することは不可能であるそのため,天候に応じたスケジュール群立案手法が必要となるそこで我々は,この手法のための天候変化パターンを生成するアルゴリズムを提案したこのアルゴリズムは,時間帯に応じた降水確率を与えることで,その時間に起こりうる天候をシミュレートするものであるシミュレートして得られた天候変化パターンから確率通りの降水の割合が得られているかを調査するため,与えた降水確率と比較した.その結果,最大 14% の誤差があるものの,ほぼ元の降水確率通りの割合が得られることがわかった.Recently, personal navigation systems and tour scheduling systems are studied. Tour schedule is af fected by weather conditions. But, it is impossible to predict accurate weather. Therefore, schedules are required for according to the weather conditions. So, we have proposed weather change pattern generation algorithm. This algorithm is given probability of precipitation according to the time zone, it simulates possible weather conditions at that time. To evaluate proposed algorithm, we compared the probability of precipitation with the rate of rainfall of weather change patterns generated by simulating. As a result, there is an error of no more than 1.4%, it was found that the obtained rate is similar to the original probability of precipitation.
著者
加藤 宏和 佐藤 賢司
出版者
一般社団法人 電気学会
雑誌
電気学会論文誌D(産業応用部門誌) (ISSN:09136339)
巻号頁・発行日
vol.140, no.5, pp.349-355, 2020
被引用文献数
1

<p>This paper presents a new battery self-traction system for high-speed trains. We developed an SiC applied traction system for the latest Shinkansen train, Series N700S. The developed system is so compact and lightweight that it saves space and weight, which can be used for new equipment under the floor of the car body. Utilizing the released space and weight, we started developing a novel battery system for traction to use in case of power failure of the catenary. This is the first battery self-traction system for high-speed trains in the world. In this paper, we introduce the design philosophy and procedures and discuss the results of the running tests.</p>
著者
加藤 宏和 村田 佳洋
出版者
一般社団法人電子情報通信学会
雑誌
電子情報通信学会技術研究報告. SS, ソフトウェアサイエンス (ISSN:09135685)
巻号頁・発行日
vol.112, no.275, pp.1-6, 2012-10-25

近年,パーソナルナビゲーションシステムに関する研究が数多くなされており,観光スケジュール立案のためのナビゲーションシステムも研究されている.観光スケジュールは天候の影響を受ける.しかし,天候を完璧に予測することは不可能である.そのため,天候に応じたスケジュール群立案手法が必要となる.そこで我々は,この手法のための天候変化パターンを生成するアルゴリズムを提案した.このアルゴリズムは,時間帯に応じた降水確率を与えることで,その時間に起こりうる天候をシミュレートするものである.シミュレートして得られた天候変化パターンから確率通りの降水の割合が得られているかを調査するため,与えた降水確率と比較した.その結果,最大1.4%の誤差があるものの,ほぼ元の降水確率通りの割合が得られることがわかった.