著者
酒勾 康裕
出版者
Faculty of International Studies, Kindai University
雑誌
Journal of International Studies (ISSN:2432292X)
巻号頁・発行日
no.2, pp.31-39, 2017-11

[Abstract]In this paper, I used Personal Attitude Construct (PAC) analysis to examine adult students learning Korean and explore the meaning and purpose of continuous Korean language learning. The results revealed that these students had positive attitudes toward learning Korean and perceived it as an enjoyable part of their lives. As there are few studies on adult students in Korean language education, these findings could become a basic reference source for exploring the direction of Korean language education as lifelong learning.
著者
酒勾 康裕 徳永 恭子 大東 和重
出版者
近畿大学語学教育部
雑誌
語学教育部ジャーナル
巻号頁・発行日
no.6, pp.203-249, 2010-03

著者専攻(酒勾): 韓国語教育, 著者専攻(徳永): ドイツ語圏文学, 著者専攻(大東): 日中比較文学
著者
太田 亨 小島 聡 廣瀬 幸夫 古城 紀雄 村岡 貴子 菊池 和徳 門倉 正美 安 龍洙 門倉 正美 村岡 貴子 西村 謙一 安 龍洙 菊池 和徳 藤田 清士 酒勾 康裕 古城 紀雄 金 重燮 趙 顯龍 真貴志 順子
出版者
金沢大学
雑誌
基盤研究(B)
巻号頁・発行日
2007

本研究では,(1)日韓プログラムにおける「通年予備教育」用活動型シラバス試案を公表し,(2)日本の大学教員が韓国における前半期予備教育の現場に直接入って教育する「教育参画」を行いシラバス試案の教育的な効果を検証すること,の2点を目指した。また,『研究成果報告書』を刊行し,その結論部において,日本語教育,数学教育,物理教育,化学教育に分け表形式で簡潔に纏めた形で上記シラバス試案を提示した。