著者
陳 俊業 伊藤 彰教 三上 浩司
出版者
一般社団法人 日本デジタルゲーム学会
雑誌
日本デジタルゲーム学会 年次大会 予稿集 第13回 年次大会 (ISSN:27586480)
巻号頁・発行日
pp.281-286, 2023 (Released:2023-03-30)
参考文献数
9

ネオ・リーマン理論を用いて、19世紀から現代の劇伴音楽までのPan-Triadic な楽曲群に和音分析を実施した。分析の知見を動的に変化する音楽に応用するため、Cohn の"Voice-Leading Zones"を用いて和音を分類とパラメータ化し、Wwise とUnity で動的な音楽システムを構築した。ゲームを想定したインタラクティブデモを制作し、システムによる和音の動きを検証した。
著者
陳 俊百 倉鋪 圭太 大塚 真生 吉灘 裕
出版者
一般社団法人 日本機械学会
雑誌
ロボティクス・メカトロニクス講演会講演概要集 2016 (ISSN:24243124)
巻号頁・発行日
pp.1A1-08a6, 2016 (Released:2017-06-19)
被引用文献数
1 1

Autonomous mobile robots have been an active research recently. Although laser range finder based navigation is known to work well in limited environment, expanding 3D geometric maps used in those methods to worldwide requires great effort. The same is true of maintaining them up-to-date. For this reason, we develop a visual navigation method using a topological map to reduce prior information and enhance scalability of the map. Topological maps only contain information about impressive places (i.e. intersections) and their linkage with roads. In the topological approach, the robot conducts three primal tasks: 1) road following between impressive places, 2) recognizing impressive places, and 3) taking action at impressive places (e. g., road selection). This paper proposes a visual place recognition method based on GIST descriptor and Support Vector Machine. The proposed method is evaluated at 13 point in outdoor walkways under several situations. As the result, the proposed method could identify all of 13 recognition points.