著者
橋本 新助
出版者
一般社団法人 日本機械学会
雑誌
機械學會誌 (ISSN:24331546)
巻号頁・発行日
vol.39, no.235, pp.623-627, 1936-11-01 (Released:2017-08-01)

鉄道省流線形車輌一般に就て略述し特に新製大阪神戸間急行用流線形電車の構造及び性能に就き詳述し、最近の実驗数値に基き同電車の消費電力量の節約及び走行抵抗の減少を示し、最後に流線形鉄道車輌の將来を述べたものである。
著者
多賀 祐重
出版者
一般社団法人 日本機械学会
雑誌
機械學會誌 (ISSN:24331546)
巻号頁・発行日
vol.31, no.134, pp.234-257, 1928-06-20 (Released:2017-08-01)

The pacific type passenger locometive (type 18900) has been a typical one of locomotives for express trains on the main lines of Japanese Government Railways. In order to meet the requirement for larger tractive power of locomotive, as a result of the introduction or steel cars, causing the increased weight of the train, the three cylinder pacific type locomotive (type C53) has been newly designed, constructed and put in the above mentioned service. In this paper, the writer treats the characteristics and special features in the construction of this new type locomotive.
著者
三善 威
出版者
一般社団法人 日本機械学会
雑誌
機械學會誌 (ISSN:24331546)
巻号頁・発行日
vol.37, no.208, pp.521-530, 1934-08-01 (Released:2017-08-01)

札幌鉄道局では現在鉄道作業に盛にロコモチーブ・クレーンを利用して居るがこれを使用する迄の經過及び現在の利用概況を述べ、木材、ビート、石炭、砂利、鰊、雪の貨車積作業に就き入力による場合とクレーンを使用する場合との經濟的比較をなす。