92 1 0 0 OA 忍者の言語学

著者
秋月 高太郎
出版者
尚絅学院大学
雑誌
尚絅学院大学紀要 (ISSN:13496883)
巻号頁・発行日
vol.68, pp.27-40, 2014-12
著者
秋月 高太郎
出版者
尚絅学院大学
雑誌
尚絅学院大学紀要 (ISSN:13496883)
巻号頁・発行日
no.63, pp.17-30, 2012-07
被引用文献数
6

ウルトラマンはどのようなことばを話すのか。ウルトラマンが話すことばにはどのような特徴があるのか。このような問いについて、役割語の視点から明らかにする。ウルトラマンのことばは〈神様〉キャラクタの役割語である。〈神様〉キャラクタの役割語には、〈標準語〉である、常体(ダ・デアル体)である、自称詞は「わたし」、対称詞は「きみ」「おまえ」を用いる、平坦調イントネーションを用いるといった特徴がある。
著者
秋月 高太郎
出版者
尚絅学院大学
雑誌
尚絅学院大学紀要 (ISSN:13496883)
巻号頁・発行日
no.60, pp.31-42, 2010-12
著者
秋月 高太郎
出版者
尚絅学院大学
雑誌
尚絅学院大学紀要 (ISSN:13496883)
巻号頁・発行日
no.69, pp.53-66, 2015-07
著者
今野 暁子 佐藤 玲子
出版者
尚絅学院大学
雑誌
尚絅学院大学紀要 (ISSN:13496883)
巻号頁・発行日
vol.52, pp.123-129, 2006-01
被引用文献数
2
著者
太田 健児
出版者
尚絅学院大学
雑誌
尚絅学院大学紀要 (ISSN:13496883)
巻号頁・発行日
no.63, pp.59-69, 2012-07

In Moral EducationII, Durkheim tried to put a theory of moral education(in Moral Education I) to practical use, to apply "Collective representation" and "Social Realism" in his sociological works at this time , to pedagogy. He result from them, he constructed a theory on "altruism" in the child, established the authority of the secular teacher, developped the school teaching, and reconstructed tha role of school as "aasociation" in the thierd Republic in French. Even so, "Collective representation" and "Social Realism" contributed many ideas to the field of Pedagogy, Moral Laique, and Moral science. Moral Education II is further a works of theory,not only practical manual.