著者
川又 俊則 Toshinori KAWAMATA
出版者
鈴鹿国際大学
雑誌
鈴鹿国際大学紀要 (ISSN:13428802)
巻号頁・発行日
no.13, pp.87-98, 2006

It never necessarily goes well at pastors' old age. In each sect of the Christianity, the retirement system is introduced, and the retirement allowance is provided for the retirement pastors. There are some sects which pension system is prepared for, too. However, after it retires from the duty of pastor, they concerned are opposite to an economical, healthy difficulty. However, there is a retirement from active life pastor who publishes the person and the writing that keeps parting from the sect and being missioned, and is sending it with the web etc. in no small way, too. It will be able to be thought that the aged society is not caught in the minus but the field of a new mission for the Christianity extended.
著者
赤塚 恵子 Keiko AKATSUKA
出版者
鈴鹿国際大学
雑誌
鈴鹿国際大学紀要 (ISSN:13428802)
巻号頁・発行日
no.12, pp.243-261, 2005

2003年における新規入国者の在留資格別内訳によると,「研修」は約65,000人である.前年に比べ10.7%の増加である.この増加する研修生が安全にしかも効率よく技術研修を受けるために避けて通れないのがことばである.しかし,実際の現場でスムーズに意思疎通を図るのは容易なことではない.そこで今後の研修生日本語指導における改善点とし,最終的に実践の構造化をめざす一歩とすべくA社におけるベトナム研修生を対象に問題点を浮かび上がらせたい.今回の調査では,具体的な問題点を探るため,多角的に資料を集め考察を図る.その結果,文脈を考慮した会話の運用練習,学習環境の工夫,研修生受け入れに当たる各分野の担当者の共感性における問題点が示唆された.
著者
横井 一之 Kazuyuki YOKOI
出版者
鈴鹿国際大学
雑誌
鈴鹿国際大学紀要 (ISSN:13428802)
巻号頁・発行日
no.17, pp.139-148, 2010

平成22 年度前期「特別活動指導法」の授業で、一昨年度NHKで放映された土曜ドラマ「フルスィング」と昨年度NHKで放映された土曜ドラマ「チャレンジド」を視聴した。視聴した学生は3年生1名であったが、その学生が課題として、他大学教育系1年生100余名が視聴し、チャレンジドの主人公塙先生の教師像について記述したアンケートをまとめた。担当教師として、塙先生を教育者として分析し、本講義の教材としての妥当性を検討したい。まず、第1章では山本有三、間瀬正次、斎藤喜博、近藤益雄、須永博士、石山茂利夫、河上亮一、水谷 修、高畠導宏の教育観についてまとめる。第2章では、チャレンジドの主人公塙啓一郎の教師像について、前述した教育系1年生100 余名が記述したアンケートを元に筆者があらためてまとめた。第3章では、教師を目指す学生が「チャレンジド」を本授業で視聴する意義をあらためて問いたい。
著者
清水 利宏 Toshihiro SHIMIZU
出版者
鈴鹿国際大学
雑誌
鈴鹿国際大学紀要 (ISSN:13428802)
巻号頁・発行日
no.14, pp.87-102, 2007

This paper examines English speech education based on comparisons of the writing techniques in English persuasive speeches and Japanese radio commercials. Reviewing the technical characteristics of radio commercial copywriting from a viewpoint of visualization technique, the similarities between radio commercials and persuasive speeches are explored. It also introduces a classroom practice which uses "radio shopping" in English speech education to help students learn the importance of the visualization technique in their own English speeches. Several "revised" sentences by the students, which contain new visualization ideas, derived from the previous study of radio commercials, are shown along with the original sentences found in their English speeches. This demonstrates how visualization techniques in radio commercials enable students to enhance their awareness and ability to express their ideas so that the audience may easily visualize and comprehend the key points in the speeches.
著者
Wang Ting Ting WANG 鈴鹿国際大学 Suzuka International University
出版者
鈴鹿国際大学
雑誌
鈴鹿国際大学紀要 (ISSN:13428802)
巻号頁・発行日
no.16, pp.101-116, 2009

Unexpectedly, there is not much research on loanwords in Chinese. The references which thispaper has quoted and introduced are the standard and basic materials to be used by those who wantto pursue the problem of loanwords in Chinese. This paper shows there are more loanwords in Chinese than expected. Also, Japan is the source of many Chinese words. These words have intoduced modern Western concepts in China. However, most Chinese are unaware of the foreign source of these words.