著者
高田 敦史
出版者
科学基礎論学会
雑誌
科学基礎論研究 (ISSN:00227668)
巻号頁・発行日
vol.44, no.1-2, pp.35-53, 2017 (Released:2017-09-07)
参考文献数
29

This paper argues for the event view of the story. According to the event view, stories are the specific type of complex events. Another competitor is the content view, according to which stories are abstract contents. First, I explain the event view is an attractive option for narrative approach in philosophy. Narrative approach regards lives as narratives. We can understand this, considering lives as the same type events as stories. Next, I argue that the event view can explain the identity of stories. The same story could be retold in different media with different details. The content view has trouble explaining that. Finally, in the case of fictional narratives, retelling of stories is amounts to trans-work transposition of fictional entities. This position is quite simple and respects much intution.

3 0 0 0 OA ゴリラテスト

著者
ガンバト ニャムフー 濱田 直希 山崎 大地 下斗米 貴之 高田 敦史
出版者
一般社団法人 人工知能学会
雑誌
人工知能学会全国大会論文集 第36回 (2022)
巻号頁・発行日
pp.2P6GS1003, 2022 (Released:2022-07-11)

モバイルゲームは世界中の人々が多種多様な端末でプレイするため、さまざまな条件下での動作テストが必要になる。2週間という短いリリースサイクルのために、ゲーム本体が変更されてもテストコードを変更せずにすむような自動テストツールが望まれている。KLab株式会社では、モバイルゲームのユーザーインターフェース(UI)を画面から検出してゲームを自動的にプレイするブラックボックステストツール『ゴリラテスト』の研究開発を進めている。本発表では、ゴリラテストの機能であるUI検出、UI操作、シーン認識、性能モニタリング、シーン遷移時間計測などについて紹介する。実際のモバイルゲームにてゴリラテストを実行し、UI検出やシーン認識の所要時間とUI操作の成功率を示す。
著者
高田 敦史
出版者
Japanese Association for the Contemporary and Applied Philosophy (JACAP)
雑誌
Contemporary and Applied Philosophy (ISSN:18834329)
巻号頁・発行日
vol.6, pp.16-36, 2015-03-01

本稿は2014年度第6回応用哲学会における発表「図像的フィクショナルキャラクターの問題」に基づいている。The subject I focus on is ctional pictorial characters. Fictional pictorial characters are characters that appear in comics, animations, and illustrations of novels, who are presented by pictures and have ctional properties in stories. This paper examines the relation between ctional characters and pictures as media. I explore the problem of aesthetic judgments of ctional pictorial characters. I argue that ctive pictures are often indeterminate in terms of gurative properties (properties related to appearance such as shapes, colors, and textures). This means that we cannot know many of the gurative properties of ctional characters. We don't know exactly what ctional characters look like, even if we have pictures of them. In the case of deformations, caricatures, and omissions of bodily parts, pictures are implicitly non- committal about many gurative properties. I offer two arguments to defend this idea. First, it is meta ctional to describe in works some of the contents of pictures, such as huge eyes or the omission of noses. Secondly, if pictures of characters were always determinate of all gurative properties, according to the plausible analysis of pictorial realism, every ctive picture must be realistic, and this is quite implausible. On the other hand, it is possible to make aesthetic judgments of the ctional charac- ters portrayed in pictures. We say that characters are pretty or that they look friendly or horrifying. As aesthetic judgments require knowledge of the subject's gurative properties, this leads to inconsistency. In order to make aesthetic judgments about ctional charac- ters, we must know exactly what they look like. However, pictures of characters are often indeterminate. I resolve this inconsistency by arguing that pictures have two kinds of content: pictorial content and separation content (seeing-in content). The former is the indeterminate content that pictures really depict and the later is the determinate content that it is permissible to see. In ction, separation content is involved in aesthetic judgments. I analyze how pictures represent ctional characters in a complex way.
著者
高田 敦史 田中 洋
出版者
日本マーケティング学会
雑誌
マーケティングジャーナル (ISSN:03897265)
巻号頁・発行日
vol.36, no.3, pp.52-70, 2017-01-10 (Released:2020-03-31)
参考文献数
32

本論文の目的は,トヨタ自動車が1989年から販売しているレクサス(Lexus)が,ラグジュアリーブランドとしてどのような位置にあるかをケース分析によって明らかにし,ラグジュアリーブランドの新しい視点を提示することにある。世界のラグジュアリーブランド市場は近年大きな成長を遂げ,伝統的なラグジュアリーブランドとは異なるマーケティング戦略が実践されるようになった。現存のラグジュアリーブランドの特徴をブランド側,顧客側の両視点に分解してまとめてみたが,レクサスはこれらの特徴の全てを満たしているわけではないことが分かった。レクサスの成功は「ラグジュアリーブランドのパラドックス」を解決しつつ,先端的なモノづくりや顧客体験の創造をベースとした新しい「スマートラグジュアリーブランド」に属すると考えられた。つまりレクサスはラグジュアリーの新たな形を提示していると結論づけた。