著者
三宅 陽一郎
出版者
一般社団法人 人工知能学会
雑誌
人工知能学会論文誌 (ISSN:13460714)
巻号頁・発行日
vol.35, no.2, pp.B-J64_1-16, 2020-03-01 (Released:2020-03-01)
参考文献数
54

A game AI general theory has been researched and developed in game industry in the world, and a new game AI general theory of AI in digital game is supposed with three AIs. For a large scale of game, a game AI system consists of three types of AI such as meta-AI, character AI, and navigation AI. A meta-AI is to control a game dynamically from a bird-view by watching a player’s behavior. A character AI is a brain of a game character such as a buddy, a monster, or a villager to make a decision in real-time. A navigation AI is to recognize an environment of a game to find a path or a best location to move dynamically. Especially, character AI is a main topic to study in game development, and it includes many fields such as multi-layered structure, character animation, agent architecture, decision-making modules, and so on. A new method of decision-making of combination of behavior trees and state machines is supposed. It is called AI Graph. The game AI general theory was applied to an AI system of an action-RPG game “FINAL FANTASY XV”. The results are showed in the paper. All characters’ decision-making system in FINAL FANTASY XV are based on AI Graphs. An AI Graph Editor is a tool to make an AI Graph only by using a mouse and simple text inputs. A dynamics of the new method is showed by explaining AI Graph Editor precisely.

言及状況

外部データベース (DOI)

はてなブックマーク (3 users, 3 posts)

[機械学習] “原著論文 大規模 デジタルゲームにおける人工知能の一般的体系と実装 -FINAL FANTASY XVの実例を基に-”

Twitter (19 users, 19 posts, 23 favorites)

@okinokuo ちなみに、全体最適をするAIっていう発想の原点は、この論文で言われてるメタAIで、もともとの疑問もここからきてる(きいちの方が専門やし知ってるかもしれんが) https://t.co/knYDKvm1go
この論文読み終わったんだけど、内容圧縮のやり方が上手すぎて、要約する必要がないんじゃが。一応ノルマなんでコメント欄にまとめ書くけど……… https://t.co/69ED4PqPAt
流行りのAIの実装例として、FFXVが論文化されてました。最初は用語を丁寧に説明していますが、段々とめんどくさくなったのか、プレイ前提で用語が使われているのが、個人的にはツボでしたw J-STAGE Articles - 大規模 デジタルゲームにおける人工知能の一般的体系と実装 https://t.co/fyj1hRE2WB
次の論文を読んだ「大規模デジタルゲームにおける人工知能の一般的体系と実装ーFINAL FANTASY XVの実例を基にー」(三宅 陽一郎)。すごいねぇ。現場からの報告だよ。https://t.co/but4K0mAWi
大規模 デジタルゲームにおける人工知能の一般的体系と実装 https://t.co/NwonRF8FQB
大規模 デジタルゲームにおける人工知能の一般的体系と実装 https://t.co/9uNtarg49O
三宅さんの論文メモ。あしたでも読む。 大規模デジタルゲームにおける人工知能の一般体系と実装 -FINAL FANTASY XVの実例を基に- https://t.co/Peovq7PLwl

収集済み URL リスト