著者
山本 悦史 本間 崇教 中西 純司
出版者
Japan Society of Sports Industry
雑誌
スポーツ産業学研究 (ISSN:13430688)
巻号頁・発行日
vol.32, no.3, pp.3_315-3_332, 2022-07-01 (Released:2022-07-23)
参考文献数
36

The purpose of this study was to categorize spectators in Albirex Niigata’s home games from the aspect of spectator motives and to clarify the characteristics of sports spectators, who constitute a mature market for professional sports. A total of 3,312 samples were classified into four clusters through non-hierarchical cluster analysis by applying the sports spectator motivation scale (Performance, Social, Achievement, Escape, and Drama). One-way analysis of variance, multiple comparisons, chi-square test, and residuals analysis were performed to understand the characteristics of each cluster. Then, based on the characteristics, these clusters were named floating spectators, introverted spectators, habitual spectators, and enthusiastic spectators. The floating spectators cluster was composed of people with weaker commitment and involvement with the club. This segment showed low scores on all sports spectator motivation factors and had a significantly higher proportion of fans in their 40s and first-year fans than other segments. The introverted spectators had a significantly higher percentage of those who had supported the club for 2-4 years. It showed high scores for Performance, Achievement, Escape, and Drama, but a low score for Social. The habitual spectators had a significantly higher proportion of fans who were older adults and had been supporting the club for more than 10 years compared with other segments, and they also had lower scores for Escape and Drama. These scores suggested that such fans expect a type of scheduled victory for the club and that watching games in the stadium has become a part of their daily lives. Finally, in the enthusiastic spectators, the percentage of fans in their 20s and younger was significantly higher, and they had a strong commitment and involvement in the club. Albirex Niigata is expected to realize sustainable growth by developing and implementing a marketing strategy that reflects the characteristics of each segment.
著者
深澤 瑞也 竜崎 崇和 亀井 大悟 川合 徹 川西 秀樹 菅野 義彦 篠田 俊雄 田倉 智之 土谷 健 友利 浩司 長谷川 毅 本間 崇 矢内 充 脇野 修 村上 淳 米川 元樹 中元 秀友
出版者
一般社団法人 日本透析医学会
雑誌
日本透析医学会雑誌 (ISSN:13403451)
巻号頁・発行日
vol.54, no.2, pp.57-60, 2021 (Released:2021-03-03)
参考文献数
3

透析患者の高齢化および長期間化によりシャント系アクセスの作製困難症例が増加しており,カテーテルでの透析を余儀なくされる患者も多い.一方,透析用カテーテル挿入手技は現在の診療報酬上,注射コードに分類されており保険点数はついているもののDPC施設ではその期間内,消耗品であるカテーテル代も含めて保険請求ができない.一方,中心静脈へのカテーテル挿入手技においては体表超音波装置やX線透視装置などの周辺機器の使用や,医師・看護師・技師も含めた人的な負担を要すること,また血管損傷などによる死亡例も含めた重篤な合併症を呈することもあり,改善が必要と考える.そこで保険委員会として今般,手技のタイムスタディーを含めた現状把握を行い,診療報酬改定への足掛かりとなるべく実態調査を行った.本結果を基に,外科系学会社会保険委員会連合を通して改定の要望を提出する方向である.
著者
本間 崇教 山本 悦史
出版者
学校法人松商学園松本大学
雑誌
松本大学研究紀要 = The Journal of Matsumoto University (ISSN:13480618)
巻号頁・発行日
vol.20, pp.107-113, 2023-03-10

本研究は、学術的な観察対象にされることの少ない野球独立リーグ観戦者を対象とした基礎資料の作成を目的とする。調査対象として、BCリーグに所属する新潟アルビレックスBCを取り上げ、観戦者及び球団のマーケティング施策に関する定量データを収集した。データ収集は新潟アルビレックスBCのホームゲームにて実施し、マーケティング施策の参考となるデータ収集のために、調査前に球団職員へヒアリングを行いながら調査票を作成した。得られたデータを用いて、一部Jリーグ観戦者調査のデータと比較しながら、独立リーグ観戦者調査の特性について明らかにした。その結果、基本属性や行動特性においてJリーグ観戦者とは異なる性質が確認された。
著者
本間 崇
出版者
筑波大学体育センター
雑誌
大学体育研究 (ISSN:03867129)
巻号頁・発行日
no.25, pp.81-93, 2003-03

この報告書は、私が長年携わってきた共通体育「器械運動」の授業の内容に関するものであり、授業の成果とか授業の反省とかを論ずるものではない。 筑波大学では正課体育の科目決定はオリエンテーションで学生の希望によって決定される。器械運動は学生の第1希望で定員30名を満たすことは少なく、 ...