著者
山口 麻里 山本 彩乃 安富 陽平 長尾 洋 大野 貴司 森 英樹
出版者
日本皮膚科学会大阪地方会・日本皮膚科学会京滋地方会
雑誌
皮膚の科学 (ISSN:13471813)
巻号頁・発行日
vol.17, no.5, pp.245-249, 2018 (Released:2019-03-30)
参考文献数
17

症例は70歳代,男性。眼の違和感に対し市販の点眼薬を使用開始したところ,眼囲に瘙痒を伴う紅斑,腫脹が出現した。点眼薬の使用を中止の上,ステロイド軟膏の外用を行い,数日間で症状は軽快した。パッチテストでは,点眼薬で陽性。成分パッチテストではアミノカプロン酸で陽性だった。アミノカプロン酸はかつては止血剤として使用されていた抗プラスミン剤だが,現在医療用剤は販売終了している。しかし,止血,抗アレルギー,抗炎症作用と様々な作用を有するため,現在でも医薬品や医薬部外品の成分・添加物として汎用されている。日常生活品にも多岐にわたって使用されており,アミノカプロン酸に対しアレルギーを有する患者は注意が必要である。 (皮膚の科学,17 : 245-249, 2018)
著者
西尾 誠一郎 林 祐一 加藤 新英 大野 陽哉 和座 雅浩 長尾 洋一郎 向野 晃弘 中根 俊成 下畑 享良
出版者
日本神経学会
雑誌
臨床神経学 (ISSN:0009918X)
巻号頁・発行日
vol.61, no.8, pp.522-529, 2021 (Released:2021-08-30)
参考文献数
16

弓道において,弓を放つ際,「早気,もたれ,びく,ゆすり」と呼ばれる4種類の状態が生じ,上達に支障を来す.種々のスポーツで認めるイップスの定義に当てはまるが,これまでほとんど検討されていない.これらの頻度や分類の意義,危険因子について明らかにすることを目的に,大学生を対象とした検討を行った.アンケートを行った65名中41名(63.1%)にいずれかの経験があり,「早気」が最も多かった(のべ35名;85.3%).イップス発症の危険因子として,経験年数が長いことが関与していた.病態は未だ不明なことが多いが,「もたれ」のみ単独で出現し,その特徴からも動作特異性局所ジストニアの関与の可能性が疑われた.
著者
西尾 誠一郎 林 祐一 加藤 新英 大野 陽哉 和座 雅浩 長尾 洋一郎 向野 晃弘 中根 俊成 下畑 享良
出版者
日本神経学会
雑誌
臨床神経学 (ISSN:0009918X)
巻号頁・発行日
pp.cn-001568, (Released:2021-07-17)
参考文献数
16

弓道において,弓を放つ際,「早気,もたれ,びく,ゆすり」と呼ばれる4種類の状態が生じ,上達に支障を来す.種々のスポーツで認めるイップスの定義に当てはまるが,これまでほとんど検討されていない.これらの頻度や分類の意義,危険因子について明らかにすることを目的に,大学生を対象とした検討を行った.アンケートを行った65名中41名(63.1%)にいずれかの経験があり,「早気」が最も多かった(のべ35名;85.3%).イップス発症の危険因子として,経験年数が長いことが関与していた.病態は未だ不明なことが多いが,「もたれ」のみ単独で出現し,その特徴からも動作特異性局所ジストニアの関与の可能性が疑われた.
著者
長尾 洋子
出版者
一般社団法人 人文地理学会
雑誌
人文地理 (ISSN:00187216)
巻号頁・発行日
vol.61, no.3, pp.187-206, 2009 (Released:2018-01-10)
参考文献数
76

Local performances in provincial areas of Japan have witnessed various changes since the Meiji era. Along with the policies of the government, the changes were occasioned by the complex effects of industrialization and the spread of Western political styles and social reorganization. Exhibitions held through the late 19th century to the early 20th century demonstrate these transformative processes. By focusing on an exhibition that took place in Toyama, this paper asks how local people experienced and interpreted modernity, and what kind of cultural transformations occurred.The Joint Exhibition of Nine Prefectures hosted by Toyama Prefecture was held in 1913 to celebrate the opening of a train service between Nao’etsu and Toyama (part of the Hokuriku Main Line), and the completion of a harbor in Fushiki. The exhibition was typical of the era in performatively demonstrating the Enlightenment, industrialization, imperialism and the shift to a consumer society. The new train service and harbor symbolized these elements. These multi-faceted elements were also incorporated into the new Toyama Dance which was skillfully staged in the Entertainment Hall situated on the main fairground. One conspicuous image embraced in the production was that of “the sea”. The sea motif announced the emergence of Toyama as a modernizing prefecture whose domestic and international trade was made possible by enhanced transportation systems, industrialization, and tourism in coastal areas. Its semiotic effect also configured the locality of Toyama coupled with the traditional scheme of literary imagination and the classifying and commodifying effects of light, a distinctive feature of exhibition spaces.However, such a dominant discourse was also contentious. Amateur singers were invited from Yatsuo, a town located about 20km south of Toyama City, to take part in the production. Historical accounts suggest that this experience left them with uncomfortable feelings about the staging of the performance: it “defeated the true purpose of the Etchu Owara-bushi”. Eventually these Yatsuo townspeople created a dance called Honen-odori (Harvest Dance) to be performed in conjunction with Etchu Owara-bushi, and this modification has been passed down to the present. The creation of the Honen-odori involved efforts to reconcile frustrations arising from lowered status, on the one hand, and local pride, on the other, by assessing the town’s position in a rapidly changing Toyama Prefecture and in relation to the interests and visions of other prefectures across Japan (and its overseas territories). Such efforts brought about a new, reflexive sense of belonging to a Yatsuo situated within Japan as a multi-layered ideological construct. In addition, it is important to realize that Honen-odori imparted a visual element to Etchu Owara-bushi, primarily a musical performance, and thus served to conjoin the cultural tradition of Yatsuo with modernity, which privileges the visual. The creation of a new dance form for the Etchu Owara-bushi embodied the self-affirmation of Yatsuo in this new historical context.Modification of the Etchu Owara-bushi in response to the exhibition shows that people in provincial areas were not as passive as generally believed. Instead, multi-layered parties and discourses actively interacted to participate in the vision(ing) of modernity, by creating cultural forms representing identities that were constantly being renewed.
著者
長尾 洋子 畑中 朋子 平井 宏典
出版者
和光大学社会経済研究所
雑誌
和光経済 = Wako Keizai (ISSN:02865866)
巻号頁・発行日
vol.53, no.1, pp.17-45, 2020-09

Universities are expected to play a role in society as a cultural resource which offers new ideas and values created through intellectual activities. However, it is concerning that such expectations are not fully met because the learning environment of Japanese universities tends to be homogenous and uniform. This paper addresses such lack of diversity by examining an action research project aimed at creating a space for stimulating new ideas and values through the collaboration between Wako University and a local restaurant/café business in Machida City, a suburb of Tokyo. The project developed an original learning program modelled on informal conversations in a living room or café. It was designed for students and the public to meet people with different backgrounds, listen to each other and share ideas and values. The keys to making this work were changing the contexts of learning and facilitating multi-directionalexchanges among participants.
著者
北條 真史 長尾 洋也 宮尾 武裕 首藤 一幸
出版者
一般社団法人情報処理学会
雑誌
情報処理学会論文誌 (ISSN:18827764)
巻号頁・発行日
vol.56, no.2, pp.439-447, 2015-02-15

センサが構成する無線メッシュネットワークなどにおいてメッセージ配送やデータ収集を行うためには,ノード群でオーバレイネットワークを構築することが有望である.地理的な近接性を考慮したルーティングや範囲問合せを行うためには,ノード位置に基づいたオーバレイネットワークの構築が必要となる.ノード位置をIDとして用いる場合,ルーティングの方式には,ノード位置すなわちIDに偏りがあっても経路長を短く抑えることが求められる.我々は,この要件を満たし,かつ,構造化オーバレイの設計手法である柔軟な経路表(FRT)の特長を備える構造化オーバレイを提案する.柔軟な経路表の特長とは,経路表サイズの動的な設定や高い拡張性を指す.提案手法は,既存手法の1つであるP2Pドロネーネットワークをトポロジとして採用し,ホップ数の推定に基づいて遠隔ノードとのショートカットリンクを形成することによって経路長を短く抑える.It is a promising way to construct an overlay network with sensor nodes for wireless mesh networks to perform message delivery and data collection from the nodes. It is necessary for an overlay to reflect nodes' locations to perform geometric routing and geometric search, for example node IDs on the overlay are nodes' location. Furthermore, a route on the overlay should be small, in other words, involve small number of hops even if the distribution of node locations and IDs are biased. A structured overlay presented in this paper fulfills the requirements and provides features of Flexible Routing Tables (FRT), a method for designing routing algorithms for structured overlays. Features of FRT are the dynamic routing table size and high extensibility. The proposed overlay adopts P2P Delaunay Network as its topology, and the method keeps route length short by forming shortcut links to distant nodes based on the estimated number of hops.